مقالات

طراحی سایت شرکتی ، چرا و چگونه؟

webdesign

طراحی سایت شرکتی | این روزها استقبال از کسب و کارهای سنتی بسیار کم شده است و مردم ترجیح می دهند برای شناخت یک برند یا کسب و کار از طریق سیات آن اقدام کنند.. سایت یک کسب و کار یا بیزینس همانند مغازه یا محل کار آن است. هر چقدر این سایت جذاب تر و زیباتر باشد، مشتریان بیشتری به خود جذب می کند. اگر می خواهید در دنیای نامحدود بیزینس آنلاین وارد شوید، اولین  توصیه ما برای شما، طراحی سایت شرکتی حرفه ای است.

طراحی سایت شرکتی که بصورت حرفه ای انجام شده باشد، می تواند به مخاطبان و کاربران شما کمک کند تا خیلی راحت تر خدمات و محصولات شما را بشناسند. هرچقدر میزان تعامل و راحتی مخاطب با کسب و کار شما بیشتر باشد، امکان اعتمادسازی برای مخاطب راحت تر است. امروز در سایت دنیای وردپرس به این موضوع بصورت کامل می پردازیم با ما همراه باشید.

 

در ذهن مخاطبان خود بمانید

یک طراح حرفه ای سایت این هدف را در ذهن خود دارد که یک سایت زیبا، جذاب و پرامکانات برای شما طراحی کند تا همیشه در ذهن کاربر خود بمانید. این ماندگاری باعث می شود که کاربر در طولانی مدت از خدمات و محصولات شما استفاده کند.

در حقیقت پیش فرض اصلی طراحی سایت شرکتی این است که کاربر برای اولین بار از طریق سایت شما، برندتان را می شناسد. پس سایت شما معرف برند و کسب و کارتان است. سایت شما باید به قدری جذاب باشد که بهترین و ایده آل ترین تصویر ممکن از بیزینس شما را به نمایش بگذارد.

 

چرا باید سایت داشته باشید؟

همانطور که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم، مردم دیگر مانند گذشته تمایل ندارند برای خرید خدمات و محصولات خود به مکان های فیزیکی مراجعه کنند. این موضوع باعث افزایش حضور بیشتر مردم در فضاهای مجازی و آنلاین شده است.

شرکت های بزرگ و یا حتی شرکت های کوچک در حال توسعه می خواهند که در کنار رقیبانشان در فضای مجازی حضور داشته باشند. همانطور که احتمالا خودتان هم حدس زده اید، اولین پیش نیاز برای حضور در این فضا، داشتن یک وب سایت است. سایتی که به صورت اصولی و استاندارد طراحی شده باشد و از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

هرچقدر بر روی کیفیت و امکانات سایتتان در فضای آنلاین، حساسیت بیشتری بخرج دهید، بیشتر متوجه خواهید شد که سایت شما معرفی کننده برند شماست. این سایت همان دفتر یا مغازه شماست که خدمات و محصولات شما را در فضای آنلاین معرفی می کند و همانطور که می دانید، فضای آنلاین مخاطبان بسیار بیشتری نسبت به فضای فیزیکی دارد. پس حتی اهمیت آن نیز بیشتر است!

 

طراحی سایت شرکتی و برندینگ آنلاین

مبحث و موضوع برندینگ آنلاین و اینترنتی موضوعی است که این روزها افراد زیادی با آن سر و کار دارند. برند آنلاین شما هرچقدر قوی تر باشد، مخاطبان بیشتر و فروش چشم گیری تری خواهید داشت. در این زمینه نیاز به یک سایت قدرتمند و قوی می تواند کمک شایسته ای به شما بکند.

برندینگ آنلاین حتی از نوع برندینگ سنتی مهم تر است چرا که افراد برای شناسایی کسب و کارها و برندها از طریق اینترنت اقدام می کنند. سعی کنید، بهترین و ایده آل ترین تصویر ممکن را در ذهن مخاطب خود بکارید. این تصویر پیش زمینه مخاطب شما می شود.

 

شبکه های اجتماعی و حضور کسب و کارها در فضای مجازی

یکی از باورهای غلط برخی از مدیران کسب و کارها این است که می توان با حضور در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و … نیاز کسب و کار خود به فضای آنلاین را برطرف کنند. نکته ای که معمولا اینجا در نظر گرفته نمی شود، این است که حضور در شبکه های اجتماعی با هدف معرفی و بازاریابی محصولات و ارتباط بیشتر با مخاطبان است در حالی که سایت باعث برندینگ و اعتمادسازی بیشتر مخاطبان می شود.

اگر شما هم از آن دسته مدیرانی هستید که تصور می کنید، شبکه های اجتماعی بهترین گزینه برای شما هستند، باید به شما بگوییم که طراحی سایت شرکتی تنها باعث برندسازی بیشتر شما در فضای آنلاین می شود. همچنین در سایت و فرآیند طراحی آن می توانید، توسعه هایی را که مد نظر خود دارید، اعمال  کنید، در صورتی که امکان این کار در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

 

برای طراحی سایت شرکتی چه چیزهایی نیاز است؟

برای یک طراحی سایت حرفه ای یک تیم کامل طراح و برنامه نویس با هم همکاری می کنند تا سایت ما به بهترین شکل بالا بیاید و کار کند. معمولا در ابتدا از مخاطب پرسیده می شود که به چه چیزهایی در سایت خود نیاز دارد و یا دوست دارد که سایت شرکتی او چه امکاناتی را دارا باشد؟

این موضوع باعث می شود که برنامه نویسان زیرساخت های لازم را برای انجام این کار فراهم کنند تا با تکمیل شدن فرآیند طراحی، سایت شما آماده شود. اگر زیرساخت های لازم برای طراحی سایت شرکتی به بهترین شکل و صورت طراحی شده باشند، شاهد این موضوع خواهیم بود که سایت شما با سرعت بسیار بالا بارگذاری خواهد شد و می تواند به راحتی در هر زمان که مایل باشید، توسعه پیدا کند.

وقتی تمامی استانداردهای از پیش تعیین شده برنامه نویسی در طراحی سایت مد نظر گرفته شود، شاهد ایجاد یک تجربه ایده آل و بی نظیر از کاربر خواهیم بود. تجربه کاربری که اصطلاحا به آن UX هم گفته می شود از مهم ترین مواردی است که باید در طراحی سایت بصورت دقیق به آن توجه شود.

اگر خواهان این هستید که از رقیبان خود در حوزه های مختلف پیشی بگیرید به شما توصیه می کنم از اصول و تکنولوژی های روز دنیا در سایت خود استفاده کنید. این تکنولوژی ها و امکانات نقطه قوت شما در فضای مجازی خواهند بود.

پیش نیاز دیگری که باید در طراحی سایت شرکتی مورد استفاده قرار بگیرد، دانش سئو و بهینه سازی سایت است. کسب و کار شما بعد از لانچ شدن در فضای آنلاین برای بازاریابی آنلاین خدمات خود نیاز به سئو و بهینه سازی سایت دارد. سئو بهترین روش بازاریابی آنلاین است که باعث می شود، مخاطبان بسیار زیادی از موتور های جسست و جو داشته باشید.

 

طراحی سایت شرکتی ریسپانسیو یا واکنش گرا

سایت شما باید بصورتی طراحی شود که در تمامی دستگاه های هوشمند از جمله موبایل و تبلت با سایزهای مختلف بدرستی نمایش داده شود. سایت شما باید در تمامی دستگاه ها با ابعاد مختلف صفحه نمایش بارگذاری خوبی داشته باشد. این بارگذاری باعث می شود که کاربران شما تعامل بهتری با سایت شما داشته باشند.

طراحان سایت آماتور متاسفانه با در نظر نگرفتن این موضوع سایت هایی را طراحی می کنند که مناسب صفحات نمایش کامپیوتر و یا تبلت های بزرگ است. نکته ای که این افراد معمولا در نظر نمی گیرند این است که تعداد کاربران موبایل بسیار بیشتر از تعداد کاربران لپ تاب است. اگر سایت شما برای این کاربران ریسپانسیو نباشد به احتمال زیاد تعداد خیلی زیادی از مشتریان و مخاطبان خود را به راحتی از دست می دهید.

 

طراحی سایت شرکتی مختص برند و کسب و کار

در طراحی سایت یک کسب و کار یا بیزینس حتما باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد که سایت شما باید به چه شکلی خدمات و محصولات خود را معرفی کند؟ طراحان سایت حرفه ای می دانند که چه صفحاتی از سایت از اهمیت بالایی برخوردارند و سعی می کنند که آن ها را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند.

صفحاتی مانند صفحه درباره ما از مهم ترین صفحات سایت شما هستند. هرچقدر این صفحه اطلاعات بهتری را در اختیار مشتریان قرار بدهد، کاربران بیشتری را می توانید، جذب کنید.

 

طراحی صفحه تماس با ما

مخاطب و کاربرانی که به سایت شرکت شما مراجعه می کنند، ممن است که تمایل داشته باشند با شما ارتباط برقرار کنند. این تعامل و ارتباط از طریق صفحه تماس با ما معمولا انجام می گیرد. شما باید از طراح سایت خود بخواهید که این بصورت حرفه ای این صفحه را طراحی کند تا مخاطب به راحتی بتواند، اطلاعات تماس شما را پیدا کند و یا حتی برای شما پیغام بگذارد!

اگر نمی دانید که در صفحه تماس با ما یک سایت چه می گذرد، باید بدانید که در این صفحه معمولا اطلاعات زیر با کاربران به اشتراک گذاشته می شود:

• شماره های تماس شرکت

• ساعت پاسخگویی

• آدرس شرکن

• سوالات متداول

• کروکی

• و …

اگر طراحی سایت شما توسط تیم دنیای وردپرس انجام شود، تمامی موارد بالا از جمله این موضوع مورد توجه قرار می گیرد تا جایی که نیاز به نگرانی از هیچ بابت نخواهید داشت! در بعضی مواقع می توان حتی کاری کرد که پیام های ارسالی کاربران شما از طریق سایت را بتوانید در ایمیل، پیامک و یا حتی تلگرام مشاهده کنید.

 

شبکه های اجتماعی

فعالیت صحیح و مستمر کسب و کارها در شبکه های اجتماعی باعث می شود که کسب و کارها تعاملات خوبی با مشتریان خود برقرار کنند. این موضوع باعث می شود که در طراحی سایت شرکتی، هماهنگی سایت با شبکه های اجتماعی و هم راستا بودن با آن در اولویت بالایی قرار بگیرد.

شما می توانید با استفاده از مشاوره های تیم دنیای وردپرس متوجه شوید که چگونه از دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی، مشتری وفادار بسازید. مشتریانی که به شما کمک کنند تا محصولات و خدمات خود را بیشتر بفروشید.

یک موضوع ساده که باید در پنل سایت شما وجود داشته باشد، امکان به اشتراک گذاری مطالب و نوشته های شما در شبکه های اجتماعی است. این کار مزیت های فراوانی دارد که می توانید در مورد آن جست و جو کنید.

 

شکل ظاهری وبسایت شرکتی

بیش ترین چیزی که مخاطب را می تواند، درگیر خود کنید، نمای کلی ظاهری وبسایت شما است. نمای ظاهری سایت شرکتی شما باید دارای ویژگی هایی باشد. این ویژگی ها معمولا در هنگام طراحی سایت شرکتی مورد بررسی قرار می گیرند:

• رنگبندی مناسب در طراحی سایت

• هارمونی صفحات سایت با لوگو

• استفاده از قوانین روانشناسی رنگ ها

• فونت های جذاب و مناسب

• و …

در کنار هم قرار گرفتن ویژگی های بالا می تواند منجر به طراحی یک سایت بی نظیر و بی نقص شود. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که سایت شما چه امکانات و ویژگی هایی می تواند بصورت مازاد داشته باشد و فایده آن ها چیست؟

امکان دریافت نسخه  در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که سایت شما چه امکانات و ویژگی هایی می تواند بصورت مازاد داشته باشد و فایده آن ها چیست؟

 

امکان دریافت نسخه PDF

حتما برای شما هم پیش آمده باشد که علاقه داشته باشید، مطالب یک سایت را مطالعه کنید اما به دلیل کمبود وقت نتوانید این کار را انجام دهید. معمولا در این شرایط کاربران تصمیم می گیرند که از این کار منصرف شوند. شما می توانید با قرار دادن امکان دریافت نسخه PDF سایت به کاربران خود کمک کنید که به راحتی صفحات شما را بصورت PDF ذخیره کنند.

این کار باعث می شود که از سر فرصت سایت شما را مورد بررسی قرار دهند و در صورت لزوم از خدمات و محصولات سایت شما استفاده کنند.

 

پخش کننده صوت و ویدئو

دنیای وردپرس می تواند در هنگام طراحی وبسایت شما این امکان را برای شما فراهم کند که صوت یا فیلم خاصی در هنگام ورود شما به سایت پخش شود. این کار به شما کمک می کند که بتوانید ارتباط صوتی و تصویری خوبی با مخاطب داشته باشید. همچنین اگر محتوای صوتی یا تصویری قابل ملاحظه ای دارید، آن را با مخاطب خود به نمایش بگذارید.

نمایش دهنده ساعت و تقویم ایران یا هر جای دنیا

شما می توانید قبل از ثبت سفارش طراحی سایت شرکتی این موضوع را مطرح کنید که علاقه دارید، کاربران و مخاطبان شما بسته به نوع کار شما، ساعت و تقویم کجا را مشاهده کنند؟ نمایش این ساعت و تقویم بصورت کاملا استاندارد و اصولی برنامه ریزی شده است.

 

مقایسه محصولات

مقایسه محصولات با یکدیگر یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید. این کار به شما نهایت کمک را می کند تا موفق تر عمل کنید. اگر می خواهید، مخاطبان خود را درگیر کنید و ذهن آن ها را با برند خود آشنا کنید، مقایسه محصولات یکی از بهترین گزینه هایی است که به شما پیشنهاد می شود.

در صورت تمایل می توانید از مشاوره رایگان دنیای وردپرس استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *